Get the latest updates as we post them — right on your browser

. Last Updated: 07/27/2016

TV Slow To Report The Death

The country's leading television stations, all of which are owned or controlled by the government, responded reluctantly to the death of former President Boris Yeltsin.

Most chose not to interrupt their regular programming to report on Yeltsin's death, which occurred at 3:45 p.m. on Monday.

Channel One waited until 6 p.m. to break the news in a four-minute report, before moving on to other news, reported. The Rossia channel chose not to break from a crime show and a Latin American soap opera.

NTV, owned by Gazprom-Media, did not report Yeltsin's death until 6:40 p.m. during its program "Chrezvychainoye Proisshestviye," or "Emergency," which covers crime and celebrity gossip.

Yeltsin's death was front-page news in nearly all of the major dailies on Tuesday, however, with a few exceptions blamed on early deadlines.

As its banner headline, Kommersant used the words spoken by President Vladimir Putin to his Turkmen counterpart in the Kremlin before their meeting on Tuesday: "We have [suffered] a great tragedy today."

The newspaper, owned by Kremlin-friendly metals magnate Alisher Usmanov, ran a news story and a chronology featuring the highlights of Yeltsin's career.

Most other papers, by contrast, ran emotional obituaries along with photographs of the country's first popularly elected president.

Izvestia, owned by Gazprom-Media, led with Putin's brief remarks on his predecessor's death.

The front-page obit in Vremya Novostei said of Yeltsin: "History needs heroes. Yeltsin was the Last Hero. Now only people remain." The newspaper, owned by the Vremya publishing house, referred to Yeltsin as Granddad. Its obit ended with the words: "Granddad has died, and there will not be another."

Komsomolskaya Pravda, the country's best-selling paper, which is also owned by Gazprom-Media, wrote that Yeltsin was a complex figure who made mistakes, but also praised him for stepping down voluntarily.